Welke technologische verrassingen en digitale nieuwtjes staan ons in 2025 te wachten? Wij kijken alvast vooruit en proberen te voorspellen wat er gaat veranderen in het nieuwe jaar. Het grotere…
Proef je Coca-Cola of een nepper? Hoe AI helpt klanten te raken
Enkele weken geleden lanceerde frisdrankfabrikant Coca-Cola hun nieuwste kerstspotje: een volledige AI-recreatie van hun wereldberoemde ‘the holidays are coming’-reclame met de feestelijk verlichte vrachtwagens door de sneeuw. De reacties waren…
Bluesky: een frisse wind in social media
In de wereld van social media is er een groeiende behoefte aan platforms die eerlijk, transparant en open zijn. Bluesky, opgericht als een gedecentraliseerd alternatief, biedt precies dat: een frisse,…
AI-zoekmachines: rovers of redders van het internet?
De meest bekende toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) zijn zonder twijfel tekst- en beeldgeneratoren zoals ChatGPT en MidJourney. In eerdere blogs schreven wij al over hoe je deze kunt gebruiken…
Tips voor een SEO-vriendelijke blogpost met impact
Blogposts schrijven vereist vaardigheid. Om lezers geïnteresseerd te houden, moet je goed nadenken over de structuur van je inhoud en deze leuk maken. Hier zijn 10 tips om je te…
Trendwatching: Social media, marketing en grafisch vormgeving
Bij het woord ‘trendwatching’ denk je misschien aan mode of gadgets die momenteel hot zijn, maar het is evengoed van toepassing op de wereld van online marketing, grafisch vormgeving en…
Alles over cookies
Sinds enkele jaren kan niemand er meer omheen: cookies. Ze waren er altijd al, maar pas met de nieuwe regelgeving van de EU werden ze zíchtbaar. Iedere website moet bezoekers…
AI: de grafisch vormgever van de toekomst?
De ontwikkelingen rond AI gaan razendsnel. Deze programma’s kunnen vandaag de dag met een klein beetje sturing (op het eerste gezicht) indrukwekkende beelden genereren. Waarom heb je dan eigenlijk nog…
Hoe laat je social media voor jou werken?
Social media zijn een onmisbaar onderdeel van ons leven geworden. De hele wereld zit erop en er is geen bedrijf, organisatie of merk dat niet iets van die aandacht op…
De juiste beeldvorming: een social media-bureau inhuren?
Afgelopen nieuwjaarsdag ging het even mis voor burgemeester Marcouch van Arnhem. Wat een sympathieke oproep om vuurwerkafval op te ruimen had moeten zijn, slingerde terug in zijn gezicht toen de…
15 tips om beter met klanten te communiceren
We hoeven je niet uit te leggen waarom het belangrijk is om goed te communiceren met je klanten – of dat nu gaat om een persoonlijk telefoongesprek, een berichtje op…
SEO op z’n Vuurwerks
Goede vindbaarheid op Google en andere zoekmachines, SEO is en blijft de heilige graal van online marketing. De eerste link op de pagina krijgt tenslotte de meeste clicks. Een hoge…
Een sterke huisstijl is als een visuele magneet
Sta je op het punt om voor jouw onderneming een nieuwe huisstijl te (laten) ontwikkelen? Wil je een blijvende indruk maken op je klanten en jezelf onderscheiden van de concurrentie?…
PR wat is het en wat kan je er mee?
PR, oftewel ‘public relations’, is een even bekend als belangrijk onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. Maar wat is het eigenlijk? In dit artikel duiken we dieper in op de…
Routekaart naar een geweldig blog
Hoe maak je een blog waarmee je je expertise deelt, potentiële klanten aantrekt en jezelf neerzet als een bron van kennis? Het schrijven van teksten is maar één onderdeel daarvan.…
Waarom bloggen de sleutel tot marketingsucces is
Na onze blog over inbound marketing, kent deze aanpak vast weinig geheimen meer voor je. Vandaag willen we echter stilstaan bij – wat ons betreft – de mooiste uiting ervan:…
Inbound marketing: laat de klanten zelf naar je toekomen
Zet jij de autoradio uit als er een schreeuwerig reclameblok langskomt? En browse je alleen nog met een plug-in die advertenties blokkeert? Je bent niet de enige. Reclamemoeheid wijst op…
Hoe vergroot je betrokkenheid op jouw sociale media?
Betrokkenheid – misschien wel beter bij je bekend onder de Engelse naam engagement – is van groot belang voor elke organisatie. Bijvoorbeeld de betrokkenheid die je publiek voelt met jouw…
Waarom zou je een grafisch ontwerper inhuren?
Een logo, vormgeving, bedrijfskleuren: iedere organisatie heeft ze. Om kosten te besparen, kan het verleidelijk zijn om deze zelf te maken of iemand op een zolderkamer in te huren. Waarom…
Contentmarketing: waarom zou je ervoor moeten kiezen?
Je bedrijf of organisatie heeft altijd iets te verkopen – of dat nu een product, dienst of boodschap is. Een modern, online publiek voelt met de enorme hoeveelheid informatie die…
Kan ChatGPT het werk van een tekstschrijver overnemen?
De afgelopen tijd heeft de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (KI) een flinke sprong voorwaarts genomen, aangewakkerd door de grote techbedrijven in de Verenigde Staten. Programma’s zoals ChatGPT zijn inmiddels in…
Meten is weten met website analytics
Veel van wat er op je website gebeurt, speelt zich buiten je blik af. Waar komen de bezoekers vandaan, wie zijn ze, waar klikken ze eigenlijk op? Dit is belangrijke…
Wat is goede content?
De meest effectieve manier om als organisatie op te vallen is door aan contentmarketing te doen. Dat roept echter een logische vervolgvraag op: wat ís goede content eigenlijk? Het lijkt…
Hoe zet je je branding op papier?
Op een gegeven moment is alles voor het bedrijf uitgekiend: een logo, de taal op de website, nieuwsbrief en sociale media, de foto’s en animaties waarmee je de klant overtuigt.…