Het internet was ooit bedacht als een plek waar iedereen vrij kon verbinden en informatie delen. Een open, onbegrensd landschap. In de afgelopen twintig jaar hebben Amerikaanse bedrijven…
Marketing, sociale media en AI in 2025: innovaties en trends
Welke technologische verrassingen en digitale nieuwtjes staan ons in 2025 te wachten? Wij kijken alvast vooruit en proberen te voorspellen wat er gaat veranderen in het nieuwe jaar.…
Proef je Coca-Cola of een nepper? Hoe AI helpt klanten te raken
Enkele weken geleden lanceerde frisdrankfabrikant Coca-Cola hun nieuwste kerstspotje: een volledige AI-recreatie van hun wereldberoemde ‘the holidays are coming’-reclame met de feestelijk verlichte vrachtwagens door de sneeuw. De…
Bluesky: een frisse wind in social media
In de wereld van social media is er een groeiende behoefte aan platforms die eerlijk, transparant en open zijn. Bluesky, opgericht als een gedecentraliseerd alternatief, biedt precies dat:…
AI-zoekmachines: rovers of redders van het internet?
De meest bekende toepassingen van kunstmatige intelligentie (AI) zijn zonder twijfel tekst- en beeldgeneratoren zoals ChatGPT en MidJourney. In eerdere blogs schreven wij al over hoe je deze…
Tips voor een SEO-vriendelijke blogpost met impact
Blogposts schrijven vereist vaardigheid. Om lezers geïnteresseerd te houden, moet je goed nadenken over de structuur van je inhoud en deze leuk maken. Hier zijn 10 tips om…
Trendwatching: Social media, marketing en grafisch vormgeving
Bij het woord ‘trendwatching’ denk je misschien aan mode of gadgets die momenteel hot zijn, maar het is evengoed van toepassing op de wereld van online marketing, grafisch…
Alles over cookies
Sinds enkele jaren kan niemand er meer omheen: cookies. Ze waren er altijd al, maar pas met de nieuwe regelgeving van de EU werden ze zíchtbaar. Iedere website…
AI: de grafisch vormgever van de toekomst?
De ontwikkelingen rond AI gaan razendsnel. Deze programma’s kunnen vandaag de dag met een klein beetje sturing (op het eerste gezicht) indrukwekkende beelden genereren. Waarom heb je dan…
Hoe laat je social media voor jou werken?
Social media zijn een onmisbaar onderdeel van ons leven geworden. De hele wereld zit erop en er is geen bedrijf, organisatie of merk dat niet iets van die…
De juiste beeldvorming: een social media-bureau inhuren?
Afgelopen nieuwjaarsdag ging het even mis voor burgemeester Marcouch van Arnhem. Wat een sympathieke oproep om vuurwerkafval op te ruimen had moeten zijn, slingerde terug in zijn gezicht…
15 tips om beter met klanten te communiceren
We hoeven je niet uit te leggen waarom het belangrijk is om goed te communiceren met je klanten – of dat nu gaat om een persoonlijk telefoongesprek, een…
SEO op z’n Vuurwerks
Goede vindbaarheid op Google en andere zoekmachines, SEO is en blijft de heilige graal van online marketing. De eerste link op de pagina krijgt tenslotte de meeste clicks.…
Een sterke huisstijl is als een visuele magneet
Sta je op het punt om voor jouw onderneming een nieuwe huisstijl te (laten) ontwikkelen? Wil je een blijvende indruk maken op je klanten en jezelf onderscheiden van…
PR wat is het en wat kan je er mee?
PR, oftewel ‘public relations’, is een even bekend als belangrijk onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. Maar wat is het eigenlijk? In dit artikel duiken we dieper in…
Routekaart naar een geweldig blog
Hoe maak je een blog waarmee je je expertise deelt, potentiële klanten aantrekt en jezelf neerzet als een bron van kennis? Het schrijven van teksten is maar één…
Waarom bloggen de sleutel tot marketingsucces is
Na onze blog over inbound marketing, kent deze aanpak vast weinig geheimen meer voor je. Vandaag willen we echter stilstaan bij – wat ons betreft – de mooiste…
Inbound marketing: laat de klanten zelf naar je toekomen
Zet jij de autoradio uit als er een schreeuwerig reclameblok langskomt? En browse je alleen nog met een plug-in die advertenties blokkeert? Je bent niet de enige. Reclamemoeheid…
Hoe vergroot je betrokkenheid op jouw sociale media?
Betrokkenheid – misschien wel beter bij je bekend onder de Engelse naam engagement – is van groot belang voor elke organisatie. Bijvoorbeeld de betrokkenheid die je publiek voelt…
Waarom zou je een grafisch ontwerper inhuren?
Een logo, vormgeving, bedrijfskleuren: iedere organisatie heeft ze. Om kosten te besparen, kan het verleidelijk zijn om deze zelf te maken of iemand op een zolderkamer in te…
Contentmarketing: waarom zou je ervoor moeten kiezen?
Je bedrijf of organisatie heeft altijd iets te verkopen – of dat nu een product, dienst of boodschap is. Een modern, online publiek voelt met de enorme hoeveelheid…
Kan ChatGPT het werk van een tekstschrijver overnemen?
De afgelopen tijd heeft de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (KI) een flinke sprong voorwaarts genomen, aangewakkerd door de grote techbedrijven in de Verenigde Staten. Programma’s zoals ChatGPT zijn…
Meten is weten met website analytics
Veel van wat er op je website gebeurt, speelt zich buiten je blik af. Waar komen de bezoekers vandaan, wie zijn ze, waar klikken ze eigenlijk op? Dit…
Wat is goede content?
De meest effectieve manier om als organisatie op te vallen is door aan contentmarketing te doen. Dat roept echter een logische vervolgvraag op: wat ís goede content eigenlijk?…
Hoe zet je je branding op papier?
Op een gegeven moment is alles voor het bedrijf uitgekiend: een logo, de taal op de website, nieuwsbrief en sociale media, de foto’s en animaties waarmee je de…
De perfecte boodschap schrijven voor je klanten
Mensen lezen niet meer’, wordt vaak gezegd. Nederland ontleest inderdaad in rap tempo en verschuift naar een cultuur die sterker op beeld is gericht. Daardoor kun je beter…
Meten is weten op sociale media
Van nul naar honderdduizend enthousiaste volgers in een halfjaar: hoe krijg je dat voor elkaar? De tijd dat je vrijblijvend op sociale media kon posten om succes te…
Vuurwerk werkt, zo doen we dat!
Als je de blogposts op onze site leest, krijg je waarschijnlijk al een idee van hoe Vuurwerk werkt. Hoe we ons vastbijten in de contentstrategie van onze klanten.…
De vele gezichten van contentmarketing
Doe je aan contentmarketing, dan creëer je ‘content’ die ervoor zorgt dat je mensen bereikt. Hoe laat je je publiek in aanraking komen met je boodschap of product?…
De waarde van een goede huisstijl
Twintig jaar geleden had je voor het ontwikkelen van een huisstijl behoorlijk technische vaardigheden nodig. Tegenwoordig is dat een stuk laagdrempeliger: in plaats van het opereren van een…
Coronaregelingen
Toen de coronacrisis uitbrak, bracht dat een golf van onzekerheid met zich mee voor ondernemend Nederland. Daarom startten wij, met betrokken experts uit de financiële wereld, direct daarna…