gezichten content marketing
gezichten content marketing

De vele gezichten van contentmarketing

Doe je aan contentmarketing, dan creëer je ‘content’ die ervoor zorgt dat je mensen bereikt. Hoe laat je je publiek in aanraking komen met je boodschap of product? Hoe zoek je de interactie met ze op? Hoog tijd om eens te bekijken welke kanten je er allemaal mee op kunt.

Daag ze uit

Onder content verstaan we alles wat je maar kunt verzinnen dat je online of via print kunt verspreiden. Teksten, video’s, podcasts – noem maar op. Het wordt pas interessant als je het invult met wat jouw organisatie te bieden heeft. Zo konden we de mediagenieke kant van het Nederlandse dameshandbalteam inzetten in een serie korte filmpjes op sociale media die jonge fans uitdaagden tot allerlei sportieve prestaties.

Viral gaan

En toen skeletonatleet Akwasi Frimpong naar de Olympische Winterspelen in 2018 ging – gesponsord door onze klant Cocoa From Ghana – wisten we het met een video over zijn ‘journey to the top’ zelfs tot CNN te schoppen. Goede contentmarketing kan zomaar viral gaan. Toch hoeft het niet allemaal flitsend te worden aangepakt: het kan net zo belangrijk zijn om een heel jaar lang elke dag iets te Twitteren te hebben. Waar haal je echter al die berichten vandaan? Dan blijkt dat een specialist ‘content’ weet te halen uit de kleinste details op een website, van scheepsverzekeringen  tot inktmachines.

Gebruik deze tips!

Heb je inspiratie gevonden? Wij delen graag enkele tips met je over effectieve contentmarketing:

  • Houd je content eenvoudig: als het te ingewikkeld is, haakt je publiek af.
  • Gebruik altijd beeldmateriaal, dat trekt de aandacht en ‘zegt meer dan duizend woorden’.
  • Een mooi stuk content laat zich makkelijk meerdere keren gebruiken.
  • Schrijf bijvoorbeeld ook op sociale media over een nieuwe blogpost.
  • En herhaal de boodschap een paar weken later gerust.
  • Of herverpak deze door er een nieuwe Tweet van te maken.
  • Krijg je daarop reacties? Reageer erop, geef aandacht aan je publiek.
  • Als je een tekst schrijft, zorg voor goede SEO (search engine optimization).
  • Zorg dat je content je eigen branding en strategische uitgangspunten volgt.
  • Wees consistent in je toon en blijf vooral het verhaal van je bedrijf vertellen!

Er is nog veel meer te vertellen over contentmarketing dan in een klein blogbericht past. Wat is bijvoorbeeld de juiste manier om content te distribueren en waarvoor moet je betalen? Hoe analyseer je content zodat je weet wat werkt? Hopelijk hebben we in ieder geval een tipje van de sluier op kunnen lichten.
Wil je meer weten? Wij helpen je graag!

 

Vorig bericht
De waarde van een goede huisstijl
Menu