Met een slimme marketingmix haal je meer uit je budget. Je verkoopt je producten beter en vergroot de bekendheid van je merk. Als je je marketingplan hebt uitgewerkt, heb je inmiddels een aardig idee van de strategie, je identiteit en dus welke richting je op wilt gaan met je (reclame)campagnes. Hoe je die precies verzint is natuurlijk een heel ander verhaal – dat werken wij bij Vuurwerk óók graag voor je uit – maar afhankelijk van je ideeën, gebruik je een andere mix van marketingmiddelen.
Welke marketingmiddelen zijn er zoal?
- Print
- E-mail
- Google Ads
- YouTube
- Sociale media
- Radio
- Buitenreclame
- Guerilla marketing
- Deze lijst is uiteraard onvolledig, er zijn tenslotte talloze platforms, mogelijkheden en manieren om je product, dienst of boodschap te marketen!
Verschuivend landschap
Wel de moeite waard om nog te zeggen: wat het ene jaar werkt, is het volgende jaar misschien al weer passé. Zeker online, op sociale media, veranderen de voorkeuren van het publiek razendsnel. De komst van TikTok heeft in de afgelopen jaren bijvoorbeeld veel jongeren weggetrokken van concurrenten. Het is dan ook zaak om goed in de gaten houden welke trends er zijn. Zo kunnen we maximaal effectief inspelen op opkomende digitale platforms of nieuwe ontwikkelingen in de reclame.