Wij merken dat veel bedrijven en organisaties barsten van de goede ideeën over het bereiken van hun publiek. Campagnes, tweets, wedstrijden, aanbiedingen… Maar de uitvoering daarvan blijkt regelmatig meer werk dan verwacht. Het ís ook een hele klus. Het goed onderhouden van je kanalen kost dagelijks aandacht, die ten koste kan gaan aan je operationele slagvaardigheid of ontwikkeling.
Vuurwerk heeft alles in huis voor top content
Daarom bieden wij een contentabonnement aan. Wij schrijven en plaatsen dan doorlopend nieuws, blogs, tips en klantervaringen in jouw naam. Hiermee houden we je website relevant voor nieuwe én terugkerende bezoekers. Via sociale media verspreiden wij deze content en jagen het aan – zo groeit je naamsbekendheid en gaat je merk als een lopend vuurtje door het internet heen. En door middel van link building-blogs op andere sites creëren wij uitstekende vindbaarheid in Google en andere zoekmachines. Met content kun je alle kanten op!
Vooruitplannen én inspelen op de actualiteit
Zoals je kunt lezen in ons artikel over het opzetten van een contentstrategie is het belangrijk om tactisch na te denken over wat je online zet. Door dit vooruit te plannen (bijvoorbeeld een heel jaar aan tweets!), kun je inspelen op feestdagen en evenementen waarvan je weet dat ze komen en die relevant voor jouw doelgroep zijn. Tegelijkertijd moet je flexibel aan kunnen sluiten op recente ontwikkelingen. Zo was het aan het begin van de pandemie in 2020 zaak om snel te schakelen en heldere informatie te leveren.
Vinger aan de pols
Wanneer je een contentabonnement bij ons afneemt, koppelen wij geregeld terug hoe de zaken ervoor staan. Statistieken over lezersaantallen, analyse van welke hashtags succesvol blijken en waar de knelpunten zitten. Want juist bij content geldt: het is een doorlopend proces waarbij je dingen moet uitproberen en testen, en dan net zolang schaven tot het perfect werkt. Dat vinden wij heerlijk om te doen: er is geen lekkerder gevoel dan precies op de juiste manier inspelen op de voorkeuren van je doelgroep.