Wie online informatie voor producten en diensten opzoekt, gaat naar Google. Niet voor niets biedt de zoekmachine de eerste posities van zijn resultaten te koop aan! De manier waarop ze achter de schermen bepalen of jouw bedrijf of organisatie als eerste te zien is, is via hun service Google Ads. Een succesvolle (doorlopende) reclamecampagne maakt hier dan ook slim gebruik van om klanten te verleiden.
Google Ads
Waar we het hier eigenlijk over hebben is betaalde zoekmachinemarketing. De basis van een succesvolle Google Ads-campagne bestaat uit het samenstellen van de juiste structuur, relevante zoekwoorden (en het uitsluiten van irrelevante!), het schrijven van verschillende advertentieteksten en het kiezen van de juiste landingspagina’s. Aan de hand van de gewenste doelstellingen maken we bij Vuurwerk altijd een concreet plan voor de campagne en welke resultaten we willen behalen.
Google Analytics
Als je een potentiële klant naar je website hebt geleid, is het nuttig om te weten wat die daar dan dóét. Hier komt Google Analytics om de hoek kijken, waarmee je de activiteiten van bezoekers op je website kunt inzien en analyseren. Blijven ze lang lezen of zijn ze meteen weg? Klikken ze door, en waarnaartoe? Werken je ‘calls to action’? Wanneer je dit koppelt aan de campagnes opgezet in Google Ads, weet je precies welke effectief zijn en welke verbetering nodig hebben. Ons advies is om dit doorlopend te blijven doen. Zo minimaliseer je de kosten en maximaliseer je het aantal kwalitatieve bezoekers naar de website.
Juist de samenwerking tussen Google Ads en Analytics maakt deze twee een onmisbare schakel in je online marketingmix.
Ons actieplan voor leadgeneratie
Als wij de leadgeneratie voor je uitvoeren, volgen wij deze vier stappen in ons actieplan:
- We stellen een meetplan op, met doelstellingen, strategie en targets
- We zetten je eerste Google Ads campagne(s) op
- We richten de Google Analytics omgeving in naar jouw specificaties
- Daarna begint het beheer en de optimalisatie: een doorlopend proces van terugkoppeling en verbetering