vuurwer(k) werkwijze werkt met veel wensballonnen
vuurwer(k) werkwijze werkt met veel wensballonnen

Vuurwerk werkt, zo doen we dat!

Als je de blogposts op onze site leest, krijg je waarschijnlijk al een idee van hoe Vuurwerk werkt. Hoe we ons vastbijten in de contentstrategie van onze klanten. Hoe betrokken we zijn bij projecten die echt het verschil maken in de wereld. Maar hoe werken wij eigenlijk? Dat nemen we eens onder de loep.

Doordacht én flexibel

Vanuit ons kantoor aan de Boulevard Heuvelink in Arnhem helpen wij onze klanten te groeien door de strategische inzet van content (zowel online als offline), leads en marketing. Ons kernteam bestaat uit eigenaars Herman Krabbendam en Anita van der Zaag, die een flexibele schil van specialisten rond zich hebben verzameld – inzetbaar voor zo ongeveer elk denkbaar project. Of het nu gaat om een app, website, boek of magazine, Vuurwerk heeft de ervaring en expertise in huis.

De Vuurwerk methodiek

Je hebt ze op onze homepage misschien al langs zien komen: onze drie uitgangspunten. Vuurwerk inspireert, communiceert en werkt. Wat dit vooral weergeeft is dat wij alles vanuit een doordachte methodiek doen, en daarbij bekijken we de bedrijven van onze klanten op hun breedst. Of het nu gaat om een nieuwe huisstijl of over een strategische stap van oude naar nieuwe media, wij denken graag kritisch mee over wat jij echt nodig hebt.

It start with the ‘why’

Een veelgebruikt (maar daarom niet minder effectief) model is de golden circle van Simon Sinek. Begin met het ‘waarom’ van je bedrijf, daarna pas het ‘hoe’ en ‘wat’. Dat geldt ook voor de content die je plaatst op je website, sociale media of vakblad. ‘Waarom’ is de introductie die je maakt voor mensen die je nog niet kennen, hun eerste klik naar je site bijvoorbeeld. Waarom moeten ze eigenlijk bij júllie zijn? Daarop volgt ‘hoe’ je de dingen doet. In dat stadium is de klant eigenlijk al overtuigd om met je in zee te gaan – en is de ‘wat’ hooguit nog de formaliteit van je productpresentatie of het aanvragen van contact.

De waarde van een goede huisstijl 💎
Wat is een sterke huisstijl waard? Eentje die het DNA van het bedrijf weerspiegeld in het logo, de vormgeving, de kleurstijlen.

Onze gereedschapskist

Dat verklaart ook waarom het zo belangrijk is om te weten in welke fase van het proces je klant zit, zodat je er optimaal op in kunt spelen. Wij gebruiken slimme software om dat en méér te kunnen analyseren: bijvoorbeeld Google Analytics, waarmee je kunt meten wie welke pagina’s op je site bezoekt en hoelang ze daar blijven. Of Coosto, een tool om je sociale media te beheren, meten en engagement mee te vergroten.

Dit veld blijft continu in beweging. Neem bijvoorbeeld advertenties op sociale media. Een paar jaar geleden wisten wij Cocoa from Ghana in anderhalf jaar tweehonderdduizend volgers te bezorgen met een combinatie van goede content en adverteren. Door de groeiende advertentiemarkt en dito concurrentie, en het verschuiven van algoritmes, blijft dit een uitdaging en ben je nooit helemaal klaar. Daarom zoeken wij altijd naar nieuwe manieren, middelen en technieken om mensen te bereiken. Denk aan A/B-testen en methodes om doorlopend te meten en verbeteren.

Kom verder

Tijd om even kritisch naar je huisstijl, website en social media kanalen te kijken. Wat kan er verbeterd worden op het gebied uitstraling en SEO? Bereik je je doelgroep nog voldoende, heb je de nieuwe mogelijkheden wel in het vizier? Wij helpen je bij al deze zaken graag vooruit, en dat doen we samen.
Vuurwerk inspireert, communiceert en, tenslotte, wérkt.

Vorig bericht
De vele gezichten van contentmarketing
Volgend bericht
Meten is weten op sociale media