Hier komt een stukje expertise en ervaring van pas. Bij Vuurwerk gebruiken wij een arsenaal aan gereedschappen om de perfecte site te bouwen, onderhouden én meten. We lichten een tipje van de sluier op:
Een website die je past
Jouw stekje op het internet kan op vele manieren gebouwd worden. Gebruik je een bestaande template op WordPress of een totaal nieuw ontwerp speciaal voor jou geprogrammeerd? Wordt het een uitgebreide portfolio of een ‘one-pager’? Alles kan, zolang de eindervaring voor de gebruiker maar optimaal is: snelle laadtijden, functioneel op zowel monitor als smartphone en met een krachtige vormgeving. Voor dat laatste maak je het best gebruik van je unieke huisstijl. Als visitekaartje moet de website vanzelfsprekend de identiteit van je organisatie weerspiegelen.
Welke content op je website?
Wat zet je op je website, en vooral: wat zet je er níét op? Als je iets te verkopen hebt, ligt een webshop voor de hand, en teksten en aanbiedingen om de bezoeker erheen te sturen. Wil je een blog met artikelen of nieuws? Een bedrijfsfilm? Content is geen doel op zich, maar een middel om je doelstellingen te behalen (gelukkig heb jij natuurlijk je contentstrategie al bepaald). Soms is het beter om het simpel te houden. Liever één kernachtige boodschap dan een overvloed aan signalen die elkaar overstemmen.
Zoveel mogelijk meetbaar maken
Vaar je blind of ga je juist meten wat de bezoekers op je website doen? Hoe meer je over hun gedrag te weten kunt komen (binnen de kaders van privacywetgeving), des te beter je in kunt spelen op hun wensen en benodigdheden. Google Analytics is daarvoor een onmisbare tool. Je kunt ermee achterhalen waar bezoekers vandaan komen, hoelang ze op welke pagina blijven en nog veel meer. Lees er hier meer over.
Vergeet het website onderhoud niet
Wat vorig jaar nog goed liep, kan dit jaar ineens beginnen te ratelen. Het internet ontwikkelt zich razendsnel: niet alleen de technologie waarop het wereldwijde web draait, maar ook de voorkeuren van het publiek. Als onderneming kun je daar maar beter op inspelen. Wij checken daarom regelmatig wat er aan vervanging toe is. Kan je website nog sneller en beter? Is de boodschap, type content of methodiek aan verandering toe? Wie dit vroegtijdig signaleert, behoudt de voorsprong.