Vuurwerk header webdesign en klant portal

Hoe maak je een geweldige website?

Een website is je visitekaartje, online kantoor én showroom.

Het belang van een goede website hoeven we niet uit te leggen, toch? Het is je visitekaartje voor de rest van de wereld, de eerste plek waar mensen informatie over je opzoeken. Hoe trek je echter klanten aan, hoe stuur je ze de juiste kant op en hoe behoudt je hun aandacht?

Hier komt een stukje expertise en ervaring van pas. Bij Vuurwerk gebruiken wij een arsenaal aan gereedschappen om de perfecte site te bouwen, onderhouden én meten. We lichten een tipje van de sluier op:

Een website die je past

Jouw stekje op het internet kan op vele manieren gebouwd worden. Gebruik je een bestaande template op WordPress of een totaal nieuw ontwerp speciaal voor jou geprogrammeerd? Wordt het een uitgebreide portfolio of een ‘one-pager’? Alles kan, zolang de eindervaring voor de gebruiker maar optimaal is: snelle laadtijden, functioneel op zowel monitor als smartphone en met een krachtige vormgeving. Voor dat laatste maak je het best gebruik van je unieke huisstijl. Als visitekaartje moet de website vanzelfsprekend de identiteit van je organisatie weerspiegelen.

Welke content op je website?

Wat zet je op je website, en vooral: wat zet je er níét op? Als je iets te verkopen hebt, ligt een webshop voor de hand, en teksten en aanbiedingen om de bezoeker erheen te sturen. Wil je een blog met artikelen of nieuws? Een bedrijfsfilm? Content is geen doel op zich, maar een middel om je doelstellingen te behalen (gelukkig heb jij natuurlijk je contentstrategie al bepaald). Soms is het beter om het simpel te houden. Liever één kernachtige boodschap dan een overvloed aan signalen die elkaar overstemmen.

EEN GRENZELOZE WEBSITE

De maritieme wereld kent geen grenzen. Dat vraagt niet alleen om een verzekeraar die overal dichtbij is, maar ook om een website die fungeert als krachtige ‘search engine’ en hulpbron wanneer de nood hoog is.

EEN GRENZELOZE WEBSITE

De maritieme wereld kent geen grenzen. Dat vraagt niet alleen om een verzekeraar die overal dichtbij is, maar ook om een website die fungeert als krachtige ‘search engine’ en hulpbron wanneer de nood hoog is.

Zoveel mogelijk meetbaar maken

Vaar je blind of ga je juist meten wat de bezoekers op je website doen? Hoe meer je over hun gedrag te weten kunt komen (binnen de kaders van privacywetgeving), des te beter je in kunt spelen op hun wensen en benodigdheden. Google Analytics is daarvoor een onmisbare tool. Je kunt ermee achterhalen waar bezoekers vandaan komen, hoelang ze op welke pagina blijven en nog veel meer. Lees er hier meer over.

Vergeet het website onderhoud niet

Wat vorig jaar nog goed liep, kan dit jaar ineens beginnen te ratelen. Het internet ontwikkelt zich razendsnel: niet alleen de technologie waarop het wereldwijde web draait, maar ook de voorkeuren van het publiek. Als onderneming kun je daar maar beter op inspelen. Wij checken daarom regelmatig wat er aan vervanging toe is. Kan je website nog sneller en beter? Is de boodschap, type content of methodiek aan verandering toe? Wie dit vroegtijdig signaleert, behoudt de voorsprong.

SEO op z’n Vuurwerks 📈
Een hoge ‘ranking’ krijgen in Google lijkt steeds lastiger te worden. Scherpe concurrentie, de komst van AI, continue aanpassingen van de regels… Valt daar nog tegenop te SEO’en?

Ben je toe aan een nieuwe website?

Ontketen het potentieel van jouw online aanwezigheid! Laat Vuurwerk je helpen bij het creëren van een geweldige website die klanten aantrekt en behoudt.
Neem contact op voor een vrijblijvende afspraak!

Lees meer over:

Vuurwerk storytelling man vrouw gaan interactie aan

Storytelling

Wat is het verhaal van je organisatie, je historie, je cultuur? Door storytelling in te zetten, draag je uit waar je voor staat. Dat is zowel intern naar je medewerkers als extern naar je publiek toe een effectieve manier om engagement te creëren en je branding te versterken.

| LEES VERDER

Vuurwerk contentstrategie ingrediënten bakken

Contentstrategie

Content is het dagelijkse brood van je communicatie naar klanten en volgers. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt binnen de ruis en drukte op het internet? Met de juiste strategie voor inspirerende content en campagnes (gericht op jouw doelgroep!) trek je de aandacht.

| LEES VERDER

header afbeelding man in spotlight Vuurwerk content abonnement

Contentabonnement

Heb je eenmaal de bovenstaande punten op orde? Dan is het zaak om je klanten, fans en doelgroep blijvend eraan te herinneren dat je bestaat. Dit vergt behoorlijk veel tijd en energie, waardoor het slim kan zijn de ontwikkeling en distributie van je content uit te besteden.

| LEES VERDER