Headerbeeld voor Vuurwerk met leadgeneratie en online marketing in de lift omhoog.

Krijg aandacht met leadgeneratie

Hoe trek je meer bezoekers naar je website?

Het is een wat technische term, ‘leadgeneratie’. Feitelijk komt het erop neer hoe je bezoekers naar je website trekt – en dat is exact wat je wilt bereiken. Uiteraard mag zoiets niet ontbreken in je marketingplan. Laat ons je hieronder dus vertellen hoe je dat precies aanpakt.

Wie online informatie voor producten en diensten opzoekt, gaat naar Google. Niet voor niets biedt de zoekmachine de eerste posities van zijn resultaten te koop aan! De manier waarop ze achter de schermen bepalen of jouw bedrijf of organisatie als eerste te zien is, is via hun service Google Ads. Een succesvolle (doorlopende) reclamecampagne maakt hier dan ook slim gebruik van om klanten te verleiden.

Google Ads

Waar we het hier eigenlijk over hebben is betaalde zoekmachinemarketing. De basis van een succesvolle Google Ads-campagne bestaat uit het samenstellen van de juiste structuur, relevante zoekwoorden (en het uitsluiten van irrelevante!), het schrijven van verschillende advertentieteksten en het kiezen van de juiste landingspagina’s. Aan de hand van de gewenste doelstellingen maken we bij Vuurwerk altijd een concreet plan voor de campagne en welke resultaten we willen behalen.

SEO op z’n Vuurwerks 📈
Een hoge ‘ranking’ krijgen in Google lijkt steeds lastiger te worden. Scherpe concurrentie, de komst van AI, continue aanpassingen van de regels… Valt daar nog tegenop te SEO’en?

Google Analytics

Als je een potentiële klant naar je website hebt geleid, is het nuttig om te weten wat die daar dan dóét. Hier komt Google Analytics om de hoek kijken, waarmee je de activiteiten van bezoekers op je website kunt inzien en analyseren. Blijven ze lang lezen of zijn ze meteen weg? Klikken ze door, en waarnaartoe? Werken je ‘calls to action’? Wanneer je dit koppelt aan de campagnes opgezet in Google Ads, weet je precies welke effectief zijn en welke verbetering nodig hebben. Ons advies is om dit doorlopend te blijven doen. Zo minimaliseer je de kosten en maximaliseer je het aantal kwalitatieve bezoekers naar de website.

Juist de samenwerking tussen Google Ads en Analytics maakt deze twee een onmisbare schakel in je online marketingmix.

Ons actieplan voor leadgeneratie

Als wij de leadgeneratie voor je uitvoeren, volgen wij deze vier stappen in ons actieplan:

  1. We stellen een meetplan op, met doelstellingen, strategie en targets
  2. We zetten je eerste Google Ads campagne(s) op
  3. We richten de Google Analytics omgeving in naar jouw specificaties
  4. Daarna begint het beheer en de optimalisatie: een doorlopend proces van terugkoppeling en verbetering

Meer leads naar jouw website?

Klaar om jouw online aanwezigheid te optimaliseren en je klanten te verleiden? Laten we aan de slag gaan! Neem contact met ons op voor een deskundig advies en start vandaag nog met een winstgevende Google Ads-campagne met geavanceerde Google Analytics-analyse.

Lees meer over:

Vuurwerk 10 stappen modern marketingplan jongen met tips duim omhoog

Marketingplan

Je hebt ze vast al gezien op onze voorpagina: de tien onderdelen die in een modern marketingplan niet mogen ontbreken. Wat het oplevert? Méér bezoekers op je site, méér offerteaanvragen en méér inschrijvingen op je nieuwsbrief.

| LEES VERDER

Vuurwerk storytelling man vrouw gaan interactie aan

Storytelling

Wat is het verhaal van je organisatie, je historie, je cultuur? Door storytelling in te zetten, draag je uit waar je voor staat. Dat is zowel intern naar je medewerkers als extern naar je publiek toe een effectieve manier om engagement te creëren en je branding te versterken.

| LEES VERDER

Vuurwerk contentstrategie ingrediënten bakken

Contentstrategie

Content is het dagelijkse brood van je communicatie naar klanten en volgers. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt binnen de ruis en drukte op het internet? Met de juiste strategie voor inspirerende content en campagnes (gericht op jouw doelgroep!) trek je de aandacht.

| LEES VERDER