Header Vuurwerk marketingmiddelen

Welke marketingmiddelen zet je in?

Kies de juiste marketingmiddelen om je doelgroep te bereiken.

Je dienst of product is tot in de puntjes uitgewerkt, je bent klaar om de markt te bestormen. Maar hoe bereik je het publiek precies? Radiospotjes, emailmarketing of YouTube? Er zijn overweldigend veel opties en je gaat als onderneming snel de mist in als je niet goed nadenkt over welke het beste bij je passen.

Met een slimme marketingmix haal je meer uit je budget. Je verkoopt je producten beter en vergroot de bekendheid van je merk. Zodra je je marketingplan hebt uitgewerkt, heb je inmiddels een aardig idee van de strategie, je identiteit en dus welke richting je op wilt gaan met je (reclame)campagnes. Hoe je die precies verzint is natuurlijk een heel ander verhaal – dat werken wij bij Vuurwerk óók graag voor je uit – maar afhankelijk van je ideeën, gebruik je een andere mix van marketingmiddelen.

Welke marketingmiddelen zijn er zoal?

Deze lijst is uiteraard niet volledig, er zijn tenslotte talloze platforms, mogelijkheden en manieren om je product, dienst of boodschap te marketen! Een lijst met de 50 meest voorkomende marketingmiddelen vind je hier.

📢 Inbound Marketing: Laat de klanten naar jou komen 
Zet je de autoradio uit als er luidruchtige reclames klinken?
Inbound marketing is de omgekeerde aanpak: stop met pushen en begin met verleiden!

Verschuivend landschap

Wel de moeite waard om nog te zeggen: wat het ene jaar werkt, is het volgende jaar misschien al weer passé. Zeker online, op sociale media, veranderen de voorkeuren van het publiek razendsnel. De komst van TikTok heeft in de afgelopen jaren bijvoorbeeld veel jongeren weggetrokken van concurrenten. Het is dan ook zaak om goed in de gaten houden welke trends er zijn. Zo kunnen we maximaal effectief inspelen op opkomende digitale platforms of nieuwe ontwikkelingen in de reclame.

Kies de juiste middelen voor je marketing

Vuurwerk is als branding-, storytelling- en marketingbureau gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van de perfecte campagne. Schakel ons dus gerust in om je marketing te verzorgen!

Lees meer over:

Vuurwerk 10 stappen modern marketingplan jongen met tips duim omhoog

Modern marketingplan

Je hebt ze vast al gezien op onze voorpagina: de tien onderdelen die in een modern marketingplan niet mogen ontbreken. Wat het oplevert? Méér bezoekers op je site, méér offerteaanvragen en méér inschrijvingen op je nieuwsbrief.

| LEES VERDER

Vuurwerk contentstrategie ingrediënten bakken

Contentstrategie

Content is het dagelijkse brood van je communicatie naar klanten en volgers. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt binnen de ruis en drukte op het internet? Met de juiste strategie voor inspirerende content en campagnes blijf je relevant.

| LEES VERDER

Blogger achter laptop is succesvol met marketing bezig

Bloggen & Marketing

Je begrijpt vast wel dat bloggen niet meer kan ontbreken in de hedendaagse marketingmix. Maar wat maakt juist dit marketingmiddel zo krachtig? Met blogs ga je je klanten trekken door waardevolle informatie te delen en je expertise te tonen.

| LEES MEER