We hoeven vast niemand meer te overtuigen van het nut en de communicatiekracht van een infographic. Of het nu gaat om het weergeven van complexe bedrijfsprocessen, een innovatie in je vakgebied of nieuwe dienst voor de klant, infographics maken het visueel en daarmee tastbaar.
Siegwerk infographics
Emmers vol kleur
In het geval van de Duitse inktleverancier Siegwerk ging het erom hun workflow te visualiseren. De vele stappen van grondstof tot eindproduct, via specialistische mengmachines en emmers vol kleur voor elke denkbare verpakking. Hierbij ging het niet alleen over het in kaart brengen van het proces, maar ook om een accurate weergave van de hightech infrastructuur van het bedrijf. Een infographic is óók altijd een kans om jezelf goed te presenteren.
Intuïtief in beeld
Lappen tekst, hoe informatief ook, zijn soms lastig om door te komen als het gaat om complexe onderwerpen. Infographics daarentegen trekken de aandacht en zijn plezierig om te lezen. Bovendien heb je ze in alle vormen en maten. Ze kunnen losse illustraties zijn of als ‘livetekening’ worden geanimeerd, wat wij onder andere deden voor netbeheerder Liander. Op deze manier kun je de informatie in elke vorm gieten die je maar wilt.