Een sprong vooruit in naamsbekendheid in de vaarwereld – dat overkwam onderlinge scheepsverzekeraar EOC. Hoe speelden ze dat klaar? Met hun nieuwe, door Vuurwerk in het leven geroepen contentplatform ‘De varende vrienden van EOC’.
Verzekeraar wordt ‘varende vriend’
Toegankelijke informatie op het nieuwe contentplatform
De opgave waar EOC voor stond was er een van alle tijden: hoe nieuwe klanten en leden te bereiken, hoe verder te groeien? Duidelijk was dat droge ‘verzekeringspraat’ hen niet verder kon brengen. Wij ontwikkelden daarom een contentplatform voor ze, met een focus op toegankelijke blogs voor vaarliefhebbers in Nederland. Deels bestaan deze uit voorlichting, met checklists, tips over preventie en hoe beter te varen, deels uit relevante verhalen uit de vaarwereld: nieuws over projecten op het water of ervaringen van kapiteins en woonbootbezitters. Wekelijks vernieuwd.
Website, sociale media, nieuwsbrief
Het platform bestaat niet alleen uit een website met blogs, ook sociale media spelen een belangrijke rol. Deze zorgen voor het verspreiden van de content, maar ook interactie met lezers en leden. Op die manier zorgt ‘varende vrienden’ voor reuring en engagement, waarna de weg snel is gevonden naar de hoofdsite van EOC. Het gebruik van sociale media maakt het flexibel: nieuwe of opkomende platforms kunnen vlot worden ingelijfd bij de al bestaande. Tot slot is ook de nieuwsbrief van belang, die is toegespitst op één van de drie doelgroepen: pleziervaart, beroepsvaart of wonen op het water.
Onderscheidende waarde
Voor EOC is dit platform een onderscheidende factor. De artikelen worden goed gelezen en inmiddels is er een grote en positieve community ontstaan rond ‘varende vrienden’. De onderlinge is hiermee uitgegroeid tot een begrip in de markt voor scheepsverzekeringen.
Meer weten over de mogelijkheden van een contentplatform?
Ontdek hoe Vuurwerk ook jou kan helpen om een succesvolle community op te bouwen voor jouw organisatie.
Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.