Kan een P&I-club in het kleine Nederland opereren op mondiaal niveau? NNPC laat zien van wel. De maritieme wereld kent tenslotte geen grenzen, wat niet alleen om een verzekeraar vraagt die overal dichtbij is, maar ook een website die fungeert als krachtige ‘search engine’ en hulpbron als de nood aan de man is.
De maritieme wereld binnen handbereik
Designfilosofie
Er gaat stiekem een hele filosofie schuil achter deze door Vuurwerk ontwikkelde website van de Noord Nederlandsche P&I Club. Dat het moet aansluiten bij de kernwaarden en uitstraling van de klant is een gegeven, maar wat moet er op de homepage? Waar de standaardoplossing zou zijn om een overzicht van de dienstverlening van het bedrijf te geven, of een marketingboodschap, is het voor NNPC belangrijker om zonder omhaal tot de kern door te dringen.
Direct onder de indrukwekkende videobeelden van een containerschip op zee staat daarom allereerst een zoekfunctie, waarmee leden relevante schepen en correspondenten kunnen vinden. Bij zulke grote belangen is er immers geen tijd te verliezen.
Wereldwijd netwerk
Achter deze eenvoudige zoekfunctie schuilt een gigantische database van contacten en informatie uit het gezamenlijke netwerk van P&I-clubs, waar NNPC deel van uitmaakt. De site neemt je razendsnel mee over de wereldbol, van haven tot haven en over alle zeeën, bij het lokaliseren van dat ene schip op de Stille Oceaan, die precieze schade-expert in Bangladesh of de juiste advocaat op de Antillen. Je krijgt daarbij direct alle contactinformatie die nodig is om verder te komen.
Meertaligheid
Hoewel NNPC als organisatie in Nederland zit verankerd, vraagt de mondiale focus om meertaligheid. Met een druk op de knop wissel je als bezoeker tussen Nederlands, Engels en Duits. Daarmee is nog niet elk taalgebied bediend, maar het gros van de leden wel. Met Engels als lingua franca is de leesbaarheid gegarandeerd. Vanaf 2022 is de site bovendien uitgebreid met een ledenportaal (zie het promotiefilmpje hieronder), wat de functionaliteit nog verder uitbreidt.
Frisse blik
Uiteraard biedt de site daarnaast informatie over de verschillende verzekeringsdiensten en de geschiedenis van NNPC. Toch is dat in de ontwikkeling van de site niet het hoofdingrediënt gebleken – de verrassende uitkomst van de samenwerking tussen de P&I-club en Vuurwerk was dat het netwerk voorop zou komen te staan. Ook benieuwd welke ontwerpkeuzes de website van jouw organisatie zouden aanscherpen? Neem vrijblijvend contact met ons op.